מתקפה על סמוטריץ' ברקע הרס בבנימין: "נלחם בהתיישבות"

אבי יעקב No Comments on מתקפה על סמוטריץ' ברקע הרס בבנימין: "נלחם בהתיישבות"

כוחות הביטחון הרסו בתים בלתי חוקיים במאחז בבנימין ובהתיישבות תוקפים בחריפות את הממשלה והשר סמוטריץ': "אחרי שמתברר מרגע לרגע בבתי המשפט איך תיק הרצח שמנסים לתפור למתיישבים פשוט מתפורר, החליטו לפנות לנקמה דרך הרס ההתיישבות"

17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות הביטחון הרסו לפנות בוקר (שני) מספר בתים בלתי חוקיים ב"גבעת אעירה שחר", סמוך לכוכב השחר בבנימין. בהתיישבות תוקפים בחריפות את ממשלת הימין שהפינוי מתבצע במשמרת שלה ובפרט תחת הנהגתו של השר סמוטריץ' כשר במשרד הביטחון האחראי על המנהל האזרחי ביו"ש.

תושבים רבים מיישובי הסביבה הגיעו למקום למחות כנגד ההרס. מדובר בפינוי הראשון הנערך באעירה שחר מאז הקמת ממשלת הימין לפני כשבעה חודשים, ואחד הגדולים שנערכו בתקופה האחרונה.

תושבים מעכבים את הכוחות בכניסה לכוכב השחר. צילום אריאל אטינגר

על פי ההסכמים הקואליציוניים, פינוי מבנים בהתיישבות היהודית יעשה תחת סמכותו ובאישורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למעט מקרים חריגים כגון צורך בטחוני דחוף, או בניה חדשה – שהם תחת סמכותו של שר הביטחון יואב גלנט.

באעירה שחר תקפו את ההרס: "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, לפגוע בהתיישבות היהודית ולהרוס בתים. הדברים חמורים הרבה יותר כשכל זה מגיע שבוע אחרי עלילות דם כנגד מתיישבים גיבורים שהגנו על עצמם. אחרי שנחשפו השקרים של דובר צה"ל שאימץ במהלך השבת את הגירסא השיקרית של הערבים לגבי אירועי בורקה, עכשיו מגיע תור הנקמה".

video
play-sharp-fill
לטענת התושבים "אחרי שמתברר מרגע לרגע בבתי המשפט איך תיק הרצח שמנסים לתפור למתיישבים פשוט מתפורר, החליטו לפנות לנקמה דרך הרס ההתיישבות. בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ' ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות".

רב היישוב כוכב השחר, הרב אוהד קרקובר התייחס לפינוי הבוקר ב"אעירה שחר": "בוקר קשה מאוד לעם ישראל. הרסו פה בתים של כמה משפחות, ולמה? יש פה אדמות טרשים ריקות שאנשים חלוצים באו ובמסירות גדולה ובאהבה ובעדינות ובאצילות יישבו את ארץ ישראל. למה הורסים את זה? בשביל שיבואו פה ערבים? צריך להתקומם ולמחות על העוול הסתמי של הרס לשם הרס. עם ישראל חזק, אנחנו נתגבר ונבנה. אנחנו מכים שורשים, חבל על כל ההריסות האלה אבל עם ישראל ינצח".

video
play-sharp-fill

גורמים בסביבת השר סמוטריץ' מסרו: "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה. למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".



0 תגובות